Deadline week! Maandag zijn we gaan testen op een basisschool. Basisschool “De vossenburcht”. Ik was hier vorige week samen met Marjolein naar toe gegaan om te kijken of we de mogelijkheid hadden om hier te gaan testen. De directeur vond dit geen enkel probleem en is gelijk naar groep 3,4,5 gegaan om dit met de betreffende leerkrachten te overleggen. Vandaag was het dus zover en we zijn begonnen met groep 5, hierna groep 4 en als laatste groep 3.
zondag 17 juni 2007
Deadline!!! (Week 17)
Bijna de deadline (Week 16)
Nog een weekje, en dan is de deadline. Het gaat eigenlijk best goed. We staan nog niet onder grote stress en dat is goed te merken. De sfeer is nog redelijk ontspannen en daardoor kunnen we allemaal nog goed ons werk doen. Ik kan wel merken dat we bijna klaar zijn met het project aangezien iedereen ook wel iets heeft van “het is ook wel lekker als we er mee klaar zijn”. Een visie waar ik mijzelf ook in kan vinden. Je bent er toch lang mee bezig en als je dan ziet hoe je van niks kan bouwen wat we nu hebben geeft je dat toch een goed gevoel, maar is het ook lekker als je het succesvol kan afronden.
en weer een week verder (week 15)
Aangezien ik zondagavond een verjaardag had in Enschede had ik vorige week gevraagd tijdens de vergadering of het een probleem zou zijn als ik maandag niet aanwezig zal zijn. Gelukkig vonden mijn groepsleden dit geen probleem. Hierdoor heb ik helaas wel het debat gemist. Maar wat ik hoorde was het een groot succes geweest en waren er leuke discussies geweest.
En toen was het week 14!
Tijdens de minorbijeenkomst bespreken we even hoe alles gaat bij de groepen. Dennis vertelt namens onze groep waar we mee bezig zijn. Zo vertelt hij onder andere dat we nu eigenlijk wat aan het wachten zijn op de tekeningen zodat we deze in het spel kunnen zetten. Aangezien alle actionscript er achter al klaar is. Ook gaan we deze week testopnames maken voor de voice-overs, zodat we deze naar de opdrachtgever kunnen sturen om te kijken wat hij er van vind. Marjolein is degene die deze opnames zal inspreken. Ook hebben we deze week nog 2 consults. Namelijk voor het TO en voor aquireren.
Weekje 13! (Alweer)
Een kort weekje dit keer, donderdag is het namelijk hemelvaart en vrijdag is al onze vaste “vrije”dag. Niet eens zo erg na al die weken hard werken is een kort weekje ook wel eens lekker. Afgelopen donderdag hadden we de opdracht gekregen om stellingen te bedenken voor het debat wat we gaan houden. Aangezien zo ongeveer niemand iets had bedacht werd er besloten om per groep een stelling te bedenken en deze vervolgens te bespreken. Mijn groep had deze stelling bedacht: “Het nieuwe leren is beter voor je persoonlijke ontwikkeling”.
Dit is een stelling waarin ik mijzelf wel kan vinden. Doordat je tegenwoordig alles zelf moet doen, moet je echt zelf op zoek gaan naar informatie en de manier waarop je bepaalde zaken moet volbrengen. Doordat je dit moet doen ben je op jezelf aangewezen en verreik je jezelf met alle informatie die je tegenkomt en vindt tijdens het zoeken naar de juiste informatie. Het is ook belangrijk dat je in staat bent een degelijke planning op te zetten omdat anders het hele project in het honderd loopt. Als je als een soort kuddedier in een klaslokaal zit waar je van 9 tot 3 les hebt verslapt op een gegeven moment je aandacht en krijg je er niks meer van mee. Althans, dit merk ik aan mijzelf. Door het nieuwe leren kan ik de aandacht verdelen en zelf de tijden bepalen waarin ik wat doe. Ik vind deze vrijheid echt heerlijk en daardoor kan ik veel meer ontspannen aan het werk.
Week 12
Na een week vakantie te hebben gehad, beginnen we weer met de gebruikelijke minorbijeenkomst, waarna wij als groep een vergadering hebben gehad. We hadden voor de vakantie ook vergaderd en in die vergadering afgesproken dat we allemaal onze taken zouden afronden. Iedereen had keurig zijn taken af en dit stemde mij dan ook tevreden. Actionscript is iets waar ik nog steeds moeite mee heb en ook van de minste dingen vind om te doen. Gelukkig werk ik samen met een aantal groepsleden die wel goed zijn in actionscript, en mij dan, indien nodig, daarin kunnen steunen.
Dinsdags kwam de opdrachtgever samen met de tekenaar op school. De bedoeling hiervan was dat wij samen met de opdrachtgever nog een paar laatste punten door konden nemen en de tekenaar vertellen welke tekeningen wij graag zouden willen hebben.
Doordat wij van te voren al goed hadden bedacht welke tekeningen wij nodig hadden en dit goed konden verwoorden was het voor de tekenaar ook duidelijk wat hij moest doen. Door zelf ook met ideeen te komen, vulden we elkaar mooi aan en kwamen we er achter dat we soms al gebruik konden maken van bestaande tekeningen. Ook kwam het voor dat de tekenaar eens even met een andere blik er naar liet kijken zodat wij inzagen dat het gebruik van een anderen tekening bij een bepaald spel beter zou zijn.
Hierna hebben wij als groep nog even nageëvalueerd en hieruit kwam naar voren dat wij blij waren met de gesprekken die we hebben gevoerd omdat we nu het vertrouwen hadden dat de opdrachtgever en de tekenaar ook achter onze ideeen stond. Dit is voor ons als groep natuurlijk een belangrijke motivatie om verder te gaan met de schoolplaat en het gaf mij ook een tevreden gevoel en het idee dat we op de goede weg zijn.