De opdrachtgever was erg te spreken over het concept. Hij vond de manier waarop we als twee verschillende groepen een concept hebben te weten creëren erg goed. Dat we hebben gekozen voor twee verschillende seizoenen was ook iets wat in zijn ogen een goede keus is geweest omdat je op die manier de gebruiker er van bewust maakt dat het leven in de winter en in de zomer compleet anders was.
We hebben ook nog even besproken hoe het zit met de tekeningen die de tekenaar moet maken. Het handigst is als we zelf al indien nodig, schetsen maken waarbij we alles eigenlijk aanduiden en hierbij dan ook een tekstuele uitleg geven. Als het aan de hand van de tekst genoeg duidelijk kan worden gemaakt hoeft een schets er niet bij. We gaan nu als groep even kijken welke schetsen er nodig zijn en deze dan vervolgens uitwerken zodat we deze kunnen opsturen naar de tekenaar. We doen dit in fases zodat de tekenaar vast aan de slag kan en wij eerder enkele tekeningen hebben zodat we zelf ook weer verder kunnen.
Iets wat we ook nog besproken hebben is de manier waarop Oek beweegt, is dit vloeiend of zien we hem van het ene punt naar het andere punt “zoeven” (Geen beweging). Aangezien je voor een vloeiende animatie toch al snel aan de 20/30 tekeningen zit, is dit niet handig omdat de tekenaar dan teveel werk heeft en de opdrachtgever daarnaast ook veel geld kwijt is aan de tekenaar omdat die per tekening wordt betaald. Daarom is dan ook besloten om er geen vloeiende beweging van te maken.
Ook hebben we het er nog even over gehad of we op de "Oek-dag" iets laten zien van ons project. Dit gaan we niet doen aangezien we er dan niet zeker van zijn óf we iets kunnen laten zien en óf het dan werkt zoals het hoort te werken. En aangezien we niet willen dat het een fiasco wordt stellen we dit nog even uit.
Afgelopen donderdag is John Bronkhorst geweest. Dit is iemand die zich veel bezighoud met didactiek. Deze meneer heeft eerst een college gegeven waarin is uitgelegd hoe mensen leren en hoe belangrijk herhaling kan zijn. Ook heeft hij gekeken naar ons didactisch ontwerp. Vooraf had ik hier een goed gevoel over aangezien we het ontwerp met veel zorg hebben gemaakt, en daarbij ook goed hebben gekeken naar de normen. Toen hij na het college dit ging bespreken waren er dan ook weinig punten die nog aangepast moesten worden of niet goed worden.
We konden de opdrachten misschien nog wat uitgebreider beschrijven en we moesten even kijken naar de reken opdracht. Beide dingen zijn inmiddels gebeurd en verwerkt in het nieuwe didactische ontwerp.Vrijdag zijn we niet naar school geweest en hebben we genoten van het lange weekend. Nu is het dinsdag en iedereen is weer hard aan het werk. Hebben het in de vergadering nog even over gehad dat er soms wel wat meer mag gebeuren, en daar was iedereen het eigenlijk wel mee eens.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten